lørdag 26. oktober 2013

Trekk til tennbriketteboksen

Da har også min tennbriketteboks fått seg bekledning. De er ikke spesielt fine disse boksene, og derfor synes jeg de fortjener litt pynt. Den skal tross alt skal stå godt synlig i stuen i flere måneder fremover.

Mønsteret har jeg tegnet selv. Jeg har lenge hatt lyst til å lage trekk til tennbriketteboksen min, men ikke funnet noe som var akkurat slik jeg hadde tenkt. Så da var det bare å finne frem rutearket og tegne et mønster selv. Mønsteret er inspirert av Wik og Walsøe sitt service, alveskog. Et nydelig mønster!




Jeg ser i ettertid at jeg sikkert kunne droppet fuglene som sitter på grenene, for det er ikke så lett å se at det skal være fugler. Ellers er jeg fornøyd med mønsteret! Det er litt tilfredstillende å tegne mønster selv, og få det akkurat som en vil. :-)




Fakta:
Oppskrift: egen.
Garn: Rester av Sandnes alpakka.
Garnmengde: Ca 30 g hvit, ca. 20 g brun.
Pinner 3,0 og 3,5.


3 kommentarer:

  1. Den LIKTE jeg! Sliter også med å finne et trekk jeg liker, men det der var knallfint! :):)

    SvarSlett
  2. Det var utrolig fint, flink du er:)) motivet var kjempefint:)

    SvarSlett
  3. Det var skikkelig fint! Flink du er som tegner eget mønster:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...