mandag 28. oktober 2013

Oppskrift på trekk til tennbriketteboks

Jeg har for første gang laget et fullstendig mønster selv. Da er det veldig koselig med positive tilbakemeldinger. Flere har også spurt meg om jeg vil dele mønsteret. Jeg har selv benyttet meg av gratis mønster som andre har laget mange ganger, så det er kjekt å kunne "gi tilbake", og dele litt med andre. Jeg la det først ut på Ravelry, og til min store overraskelse er det mange som har lastet det ned allerede. Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge det ut her på bloggen også, for de som ikke bruker ravelry. (Hvis det gjelder deg er det forresten på tide at du begynner!) :-) Så her kommer oppskriften:

Hjorteskog trekk til tennbriketteboks:

Garn: Sandnes alpakka.
Pinner: 3,0 og 3,5.

Legg opp 84 masker på pinne 3,0. Strikk rundt 2 r, 2 vr, 8 omganger. 
Bytt til pinne 3,5. Strikk 3 pinner glattstrikk. 
Strikk mønsteret to ganger rundt omgangen. 
Når hele mønsteret er strikket ferdig, strikk 3 pinner glattstrikk. 
Bytt til pinne 3,0. Strikk 2 r, 2 vr 8 omganger, og fell av på siste runde.

Hvis du bruker dette mønsteret vil jeg gjerne se resultatet. Så send meg gjerne bilde eller link til blogginnlegg, da blir jeg glad!

Lykke til! :-)

12 kommentarer:

  1. Tusen takk for fin oppskrift, denne skal jeg strikke bare jeg får unna noen andre prosjekter først :):)

    SvarSlett
  2. Ordentlig fint vintermøsnter! Takk for at du deler!

    SvarSlett
  3. Nå er trekket ferdig strikket og jeg har linket til bloggen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint det ble i grått! Kjekt at du likte mønsteret! Og veldig gøy å få se at noen andre har strikket mønsteret mitt :-)

      Slett
    2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  4. Du er jammen god som har laga ditt eige mønster! Kjempefint!

    SvarSlett
  5. Nå har eg strikka mønsteret ditt..blei ferdig idag,men sidan det er julegave,blir det ikkje linka til før slutten av desember/neste år :) Eg strikka i kvitt og grått :) takk for fint mønster!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å se! :) Kjekt å se andre fargekombinasjoner.

      Slett
  6. Kjempefine,den har jeg lyst til å prøve meg på. Husker du hvor mye garn det gikk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det gikk ca 30 g av den hvite og 20 g av den brune. :-)

      Slett
  7. Den var veldig fin!:) Har også strikket en, men det ble på langt nær så fin. Har linket til bloggen din ;)