torsdag 3. oktober 2013

Hentesettet til lillebror

Ferdig med hentesettet til lillebroren i magen! Og det er det nydeligste hentesettet jeg noen gang har sett! :-) 




Jeg var så glad da jeg fant denne oppskriften i sommer. Den er nusselig og søt med både blonder og hullmønster, samtidig som den er litt "guttete". Akkurat det jeg hadde sett etter! Jeg synes godt det kan være nusselig til nyfødte babygutter, de blir fort nok tøffe i klesveien. Men en slik oppskrift har liksom manglet, helt til nå. :-)




Oppskriften er fra Dalegarn sitt hefte nr. 277, som kom i sommer. Et godt kjøp! Flere oppskrifter fra dette heftet har blitt veldig populære, spesielt "dalekjolen". 

Noe annet nytt som kom i sommer var Sandnesgarn sin nye babyull: alpakka/silke. Det inneholder 70% baby alpakka og 30% silke. Det er bare helt fantastisk mykt, og føles utrolig eksklusivt! Prisen er deretter også, men det var vel verdt 63kr nøstet. Garnet var mye drøyere enn vanlig babyull, med sine 200 meter pr nøste, vanlig babyull har ca. 180 meter pr nøste. Strikkefastheten var nesten den samme, så det gikk helt uproblematisk å bytte. Jeg klarte ikke å motstå dette garnet i butikken, og er i ettertid glad for det valget!




Da jeg skulle strikke hentesett til Emil, valgte jeg å strikke det i størrelse 0-3 måneder. I de fleste oppskrifter er det minste størrelse, men noen finnes i 0-1 måned. Tanken den gangen var at det var litt bortkastet å strikke 0-1 mnd, fordi det ville bli så kort tid vi kunne bruke det. (Det er jo forsåvidt fornuftig) Da vi tok på ham hentesettet på sykehuset, druknet han i det. Denne gangen har jeg derfor valgt å strikke i 0-1 mnd. Så får vi heller bruke det hele tiden den første måneden! :-) Vi har uansett så masse klær i 0-3 mnd etter Emil, så det er koselig å ha noe som faktisk passer når han er helt nyfødt. Det er virkelig pittelite, og jeg kan nesten ikke tro at han skal være SÅ liten når han kommer. Vi glemmer for hvor små de er! :-)




Luen var så nusselig med den lille knuten på toppen. Og sokkene er nydelige! Jeg er rett og slett litt forelsket i dette settet! :-) 




Hentesettet er fint pakket i sykehusbagen, så nå kan lillebror bare komme. Vi gleder oss utrolig masse til å treffe han! <3


Fakta:
Oppskrift: Dalegarn baby nr. 277.
Størrelse: 0-1 måned.
Garn: Sandnes alpakka silke.
Garmengde: 250 g.
Pinner: 2,5.


8 kommentarer:

  1. Nydelig. Så masse mønster. Her ligger stor flid bak.
    KLem

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at du er litt forelsket, for det var jammen et fint sett :)

    SvarSlett
  3. Kan berre sei meg enig! Skikkelig nydelig design! :)

    SvarSlett
  4. Aldeles nydelig dette her, ja! Lykke til :)

    SvarSlett
  5. Så fint det ble! Jeg kan godt forstå hvorfor du ble så forelsket i akkurat dette settet, det var aldeles nydelig :)
    Masse lykke til når den tid kommer :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...