søndag 6. oktober 2013

Heklede babyboots

Etter at hentesettet ble ferdig har jeg laget flere små og raske prosjekter til babyen. Først ut var reveskjerfet. Så laget jeg disse baby "uggsene".

Disse har ligget på "to-do listen" lenge. Jeg ville egentlig hekle de til Emil, men kom ikke så langt den gangen. Garnet kjøpte jeg på salg for flere år siden, men det har lagt i en kiste og ventet på et prosjekt det kunne brukes til. Jeg har fortsatt tre nøster igjen, så det kan nok kanskje bli et par tøfler til voksne også. 




Bootsene gikk utrolig raskt å lage. Jeg startet seint en mandags kveld, og var ferdig tirsdag formiddag. Etter de to store prosjektene: hentesettet til babyen og barselgaven til venninnen min, som jeg har strikket parallelt på hele sommeren, var det utrolig kjekt med litt små raske prosjekter. 

Jeg har bestemt meg for å bli med på en utfordring for første gang! Litt ekstra spenning i hverdagen. :-) Det hadde jo vært kjempegøy å vinne garn og knapper! Jeg har hatt lyst til å delta lenge, men det har ikke passet med det jeg har strikket/heklet tidligere. Jeg deltar i oktoberutfordringen på Pinnekroken med disse tøflene. Denne måneden er utfordringen "noe som varmer", så jeg fant ut at det kunne passe bra. :-)




Disse skal bli varme og gode på små babyføtter i vinter! :-)


Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-ankle-boots
Størrelse: 0-6 måneder.
Garn: Sandnes robust.
Garnmengde: 50g.
Heklenål: nr 3,5.


4 kommentarer:

  1. De var kjempefine! Gøy med noe som går raskt unna :)

    SvarSlett
  2. Disse var helt skjønne! Tusen takk for oppskriftstips, sånne har jeg også lyst til å hekle:-)

    SvarSlett
  3. Super fine! De kommer nok til å varme godt på de små babyføttene tenker jeg :) Lykke til med bidraget

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...