tirsdag 24. september 2013

What does the fox say?

Fredag kveld dukket det opp et bilde av dette reveskjerfet på strikkesiden på facebook. En side med masse fin inspirasjon! Noen ganger faktisk litt i overkant masse, for det er så mye fint jeg vil strikke! :-) Jeg synes skjerfet var så søtt, så jeg måtte bare lage det! Jeg hadde planlagt å strikke et smetteskjerf til lillebror, men dette var mye artigere enn et vanlig ensfarget smetteskjerf! :-)

Lørdags ettermiddag ble jeg ferdig med hentesettet til babyen, og hadde en del restegarn igjen. Perfekt! Jeg satte i gang med reveskjerfet. Allerede søndag var det ferdig. Et raskt og enkelt prosjekt! Supersøtt og veldig godt å ha til babyen i vinter!




Så hva sier egentlig reven? Eller i dette tilfellet, polarreven. :-)

Fakta: 
Oppskrift: Gratis fra en blogg, funnet via ravelry: http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html
Størrelse: Laget litt mindre enn oppskriften, slik at det forhåpentligvis passer fra nyfødt til ca. 1-1,5 år.
Garn: Det blå garnet er sandnes alpakka/silke, brukt ca 30g. Det hvite garnet er sandnes alpakka, brukt ca 5-10g.
Pinner: 2,5.


1 kommentar:

  1. Det var ett søtt skjerf, passer bra i disse "revetider" ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...