onsdag 4. september 2013

Tøffe gutteluer til tøffe gutter!

Jeg vet om en liten tøffing. En tøffing som dessverre har mistet håret sitt på grunn av cellegift. Uten hår må noe annet varme det lille hodet. Derfor ville jeg strikke en kul lue til ham. Jeg har litt redd for at brødrene skulle bli lei seg hvis de ikke fikk lue, så derfor strikket til dem også. Jeg likte luen veldig godt, så jeg tenkte at jeg likegodt kunne strikke en til min gutt også. Nå er fire tøffe luer klare, til fire tøffe gutter! :-)




Her poserer Emil med sin lue. "Se så tøff jeg er, mamma!" Toogethalvtåringen min har plutselig blitt så stor! Og kjempeflink til å snakke! Han snakker som en foss hele dagen, og synger masse. 




Så var det luene til de tre brødrene. Håper de faller i smak hos dem også!






I oppskriften står det at størrelsen på denne luen er 3-7 år, litt uspesifikt. :-) I tillegg har jeg brukt et annet garn enn i oppskriften. Jeg strikket luen til Emil først, så jeg kunne prøve meg frem med størrelsen. Den var bra stor i størrelsen og passer nok sikkert i noen år. De to grå og den lyseblå luen er strikket i drops baby merino, og er like lange, siden mottakerne er omtrent like store. Den mørkeblå er strikket i drops merino extra fine, et garn som er litt tykkere. Da ble luen litt bredere, og jeg har strikket den ca 3 cm lengre. Forhåpentligvis passelig til en mottaker som er noen år større.


Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/v8---barnelue-med-flak
Størrelse: Ca. 2-4 år og ca. 5-7 år.
Garn: Drops baby merino og merino extra fine.
Garnmengde: Ca. 40 gram av basisfargen pr. lue med baby merino og ca. 60 gram av basisfargen med merino extra fine. Ca. 10 gram av hver mønsterfarge pr. lue.
Pinner: 3,0

9 kommentarer:

  1. Så fine de ble Mette!Gutten ser meget fornøyd ut han også:-))

    SvarSlett
  2. Så søte *kremt*, tøffe luer mener jeg! Kan tenke meg at disse kommer til å falle bra i smak hos tøffe gutter :)

    SvarSlett
  3. Fine luer du har strikket! Dette mønsteret må jeg se nærmere på. Håper de kan gi litt glede til noen som trenger det:-)

    SvarSlett
  4. Så fiin gutten din var! Og så kjempekule luer. Heldige dem så fikk disse. Tipper de ble glad for dét :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Han er en skjønning :-)

      Slett
  5. Kjempe tøffe huer! Hvor får man tak i de lappene: made by mom?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Jeg kjøper navnelappene på minanamnband.se Man kan velge tekst og farger selv.

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...