onsdag 25. september 2013

Oops! I did it again

Jeg har gjort det igjen: Gått bananas med garnshopping på nettet!

Hele "fangsten" oppstilt.

Da jeg oppdaget at strikkenett hadde salg på alle typer drops merinoull, måtte jeg bare kjøpe litt. Jeg er utrolig glad i merinoull! Jeg bestilte baby merino og merino extra fine i forskjellige farger. Noe til konkrete prosjekter jeg har planer om å strikke, og noen sånne "kan brukes til så masse" nøster. :-)


Dette skal bli en kjempefin jakke til Emil.

Dette skal ihvertfall bli noen luer, og et par baby converse.

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke en skappelgenser til meg selv. Så jeg bestilte garn til den i samme slengen. Jeg ville helst ha litt ulik farge på alpakka og mohairgarnet, slik at det ble liv i genseren. Nå ser jeg at det ble litt for ulik farge på disse to, så jeg må nok bytte det lyseste i en litt mørkere lillafarge. Håper jeg blir fornøyd da! Er alltid litt vanskelig med fargene når en bestiller over nettet.




Når handlekurven nærmet seg tusenlappen, tenkte jeg som jeg har gjort før, at jeg likegodt kan bestille for over tusen kroner slik at det blir fraktfritt. Da sparer jeg jo penger!! Det er logisk sant??!  :-) Så jeg slengte på litt garn til et lite "i siste liten prosjekt" til lillebror også.


Dette skal bli et deilig og varmt babyteppe som jeg har hatt lyst til å lage i mange år!

Her har jeg masse å kose meg med i tiden fremover! Så gjenstår det bare å se hvor mye tid det blir til strikking etter at babyen er født... :-)


5 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i den der med at det nærmer seg 1000-lappen;) hehe
    Gleder meg på å se alt det fine du skal lage, lykke til :)

    SvarSlett
  2. Om det er noe trøst så er du ikke alene om dette! Jeg gjør det støtt og stadig, spesielt når det er tilbud på merino! Da er det ikke smart å ha en drops superstår 5 min fra jobben...

    SvarSlett
  3. Kjenner meg igjen så utrolig masse! Bodde 12 år i Romsdalen, ikke så langt fra Rauma Ullvare.... var innom hvertfall annenhver uke for å se "hva har de på tilbud i dag".... og slikt som restegarn og utgående farger er jo ypperlig som dukkeklær og sokker! Lykke til med strikkingen! =)

    SvarSlett
  4. Herlig. Nå har du masse koselig på gang. Lykke til.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Haha...måtte le litt ang at når en er så nærme fraktgrensa kan en likegodt bestille litt til :-) kjenner meg igjen :-) Utruleg mykje fint garn du hadde kjøpt 😃nesten litt missunnelig 😳

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...