søndag 4. august 2013

Heklede babyleker

Nå er sommerferien over, og hverdagen har kommet snikende tilbake. Bloggen har også hatt seg en sommerferie. Ikke fordi jeg ikke har strikket, men fordi jeg ikke har noe ferdig arbeid å vise. Strikkingen går alltid litt tregere om sommeren. Sommermånedene leser jeg mer enn jeg strikker, spesielt på ferie. Og denne sommeren har jeg har lest mange bøker. Strikketøyet kommer helst frem om kvelden. Det føles så varmt å strikke ullplagg når det er sol og fint vær.

Mitt nåværende strikkeprosjekt er et hentesett til lillebroren i magen. Jeg er ferdig med jakke og sokker, og er i gang med sparkebuksen. Jeg strikker i Sandnes garn sitt nye garn: alpakka/silke. Et fantastisk mykt og herlig garn! Gleder meg til å vise frem resultatet! :-)

Her i huset har vi etter ferien begynt med litt babyforberedelser. Vi har ryddet ut av rommet som skal bli til babyrom, innredet og funnet frem utstyr. Ikke fordi vi har mye som må gjøres, og vi har ihvertfall ikke dårlig tid, men vi hadde jo alt stående i boden etter Emil. Jeg liker å ha noe å pusle med når jeg venter. De kaller det "redebygging", og for meg er det viktig for å forstå at det faktisk skal komme en liten baby snart.

Blant lekene vi har funnet frem fant jeg alle de heklede babylekene jeg laget da Emil ble født.

En rosa elefant: :-)



En liten ball:



Smikke og rangle:



Koseklut:



Fakta: 
Oppskrift rosa elefant og ball: Sparkjøp strikkedesign nr. 211.
Oppskrift smikke og rangle: Dalegarn baby nr. 197.
Oppskrift koseklut: Gratis fra garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=27&lang=no
Garn: Bomull sport fra sparkjøp til alle.


3 kommentarer:

  1. Hei! Kom hit vis, via og angrer ikke på det. Her var det mye fint! Gratulerer med en spire i magen. Jeg stikker snart innom igjen :)
    Hilsen Frienlonder

    SvarSlett
  2. Åå, så søte leker du har laget! De var veldig koselige :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...