tirsdag 13. august 2013

Babytepper

Her i huset fortsetter babyforberedelsene. Jeg har funnet frem alle babyteppene, og blant dem var det flere hjemmelagede.

Et vognteppe/pynteteppe i grønne og hvite bestemorruter:



Dette er mer et pynteteppe enn et teppe til å varme, siden det er heklet i bomullsgarn. Det er i utgangspunktet et teppe til dukkeseng, men jeg har laget det litt større. Det passer akkurat som pynt over en hvit dyne.

Fakta:
Oppskrift: Gjestal strikkedesign baby nr. 211
Garn: Gjestal bomull sport
Heklenål: nr. 3,0

Et teppe med heklet bølgemønster:



Dette teppet laget jeg for mange år siden, og det var egentlig et restegarnsprosjekt. Her kan man variere stripene akkurat som man ønsker. Jeg valgte å ha hvitt som basisfarge, og striper i begge endene.

Fakta:
Oppskrift: Fra boken "Hekling, gammel teknikk i ny design" av Bente Myhrer og Lilly Secilie Brandal
Garn: Diverse rester av babyull
Heklenål: nr. 5

Et grønt vognteppe:



Dette teppet er så nydelig. Det er litt større enn de andre to teppene, og er heklet i mitt favorittgarn, bambino ull. En fantastisk fin grønnfarge!

Fakta:
Oppskrift: Sandnesgarn 0612, lanett 0-4
Garn: Bambino babyull
Heklenål: nr. 5

Som nevnt i et innlegg tidligere i sommer, har jeg strikket et nytt teppe til lillebror. Et "verdens enkleste teppe" i blått. Jeg hadde et slikt teppe i hvitt til Emil. Det er det eneste teppet som kan sies å være, jeg vil ikke si slitt, men det viser tegn til å være brukt. De andre tre er som nye.

Det finnes så mange fine babytepper, og det er flere jeg kunne tenkt meg å lage! Men jeg har vel egentlig nok.. Eller? :-)



4 kommentarer:

  1. Mange fine tepper! Liker spesielt godt det grønne som er strikket i Bambino ull - kjempefin farge!!

    SvarSlett
  2. Så fine tepper :) Jeg likte veldig godt det øverste, kjempefin fargekombinasjon :)

    SvarSlett
  3. Herlige tepper. Likte godt det første.
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...