søndag 10. februar 2013

Monkey business

Jeg har sydd min første genser! Og det helt uten hjelp, tilogmed! :-) Den har mange småfeil og ujevnheter, men jeg er stolt likevel. Man må da begynne et sted..

Genseren er sydd i jerseystoff, og med bred ribb. Jeg elsker de søte apekattene!




Som du ser på bildet er ikke genseren akkurat stor til Emil. Jeg har sydd den i størrelse 98, som er den størrelsen Emil bruker. Jeg viste genseren stolt til mamma. Hun synes jeg hadde vært flink, men påpekte at genseren var veldig smal i størrelsen. Så spurte hun "du har vel husket sømrom?".  "Ehm...." sa jeg.  "Sømrom?? Hva er det for noe?" Så der har du altså svaret på hvorfor genseren er så liten. Det skal visst alltid klippes 1 cm sømrom utenfor kanten på mønsteret. De centimeterne merkes godt. Jaja, da har jeg ihvertfall lært det! :-)




Emil poserer i hjemmelaget velourbukse og genser. Her sitter han og ser film av seg selv på kameraet. "Emil-film" er noe av det kjekkeste han vet. :-)

Velourbuksen har forresten fått nytt strykemerke. Det forrige falt av i første vask. Dette merket har allerede rukket en tur i vaskemaskinen, og holder på å falle av det også. Skal ikke strykemerker egentlig henge? Det er vel kanskje vanskeligere å feste på velour enn andre stoffer. Jeg får sy det fast. Ole Brum merket falt ihvertfall i smak hos Emil, som er veldig glad i "Bomma".




Fakta:
Oppskrift: fra boken "Sy til barna " av Mari Meliot
Stoff: Jersey og ribb fra Stoff og stil.


2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...