søndag 17. februar 2013

Heklede kurver

Endelig har jeg heklet meg kurver for oppbevaring av garn og strikkeutstyr. Disse kurvene er inspirert av den fine bloggen G-Anette`s kreativiteter. Helt siden hun blogget om kurvene hun hadde laget, har jeg hatt lyst på mine egne. Jeg fulgte ikke noen oppskrift, men ser i ettertid at G-Anette har lagt ut sin oppskrift, om noen vil følge den.

Disse kurvene er enkle og raske å hekle, og pynter opp bokhyllen min i stuen.



Den store kurven er ca. 23 cm høy, og 30 cm i diameter. Plass til masse garn altså! :-) Den lille er ca 10 cm høy, og 12 cm i diameter. Den rommer det viktigste strikkeutstyret mitt. Blant annet "the knit kit", flettepinner,  maskemarkører, målebånd, saks, nåler og store sikkerhetsnåler.




Vi har ommøblert litt hjemme, og kjøpt inn noen nye møbler. Litt forandring setter i gang inspirasjonen, og jeg har mange planer og drømmer for tiden fremover. Så følg med, det blir nok mer interiør! :-)




Fakta:
Oppskrift: Eget hode
Garn: Drops polaris
Garnmengde: 300g, 4,5 nøste til den store kurven og 1,5 nøste til den lille
Heklenål: nr 12

3 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...