fredag 22. februar 2013

En gammel skatt!

Mine foreldre har solgt huset sitt, og kjøpt seg leilighet. Da må det ryddes i både loft og kjeller. Det samler seg mange ting i et hus etter 30 år. I den anledning dukket det opp en skatt fra loftet. En gammel strikkemaskin fra 1960-tallet! For en skatt! :-)




Strikkemaskinen har mamma arvet etter en gammel tante. Hun har aldri brukt den selv (kan du forstå det??!). Jeg fikk umiddelbart masse ideer om hva jeg kunne lage på maskinen. Og tenk hvor fort det kan gå! Og hvor jevnt og fint det blir! :-)





Det var tilogmed et halvferdig prosjekt på pinnene til maskinen. Dette se ut som det skulle bli strømpebukse til en dukke. Maskinen er ikke blitt brukt siden 70- eller tidlig 80- tallet. Så denne var kanskje tenkt til min storesøster.




Nå gjenstår det bare å se om strikkemaskinen virker. Jeg har egentlig tro på at den gjør det. Før i tiden laget man kvalitet, som skulle vare i årevis. Jeg må bare finne tid og tålmodighet til å sette meg inn i bruksanvisningen. :-)

4 kommentarer:

  1. Du får alliere deg med ein altmogleg-kunstnar. Denne sjansen til å få laga mykje fint kan ein ikkje gi frå seg :-)

    SvarSlett
  2. Oi, den er maken til den min mor hadde en gang på 60/70 tallet. Nå strømmet minnene på :)Håper du får den til å virke!

    SvarSlett
  3. Meld deg inn i gruppen "maskinstrikk" på fb. Der er det mange utrolig mange hyggelige, -dyktige damer som som hjelper til med det meste :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...