tirsdag 1. januar 2013

Uh huu, enda en uglegenser

Her kommer julegave nummer to, enda en uglegenser. Denne ble gitt til niesen min på 3 år, lillesøsteren til mottakeren av den røde uglegenseren. Jeg synes denne genseren er kjempestilig! I rødt og sennepsgul, blir den skikkelig retro




Mottakeren er veldig glad i ugler, så denne genseren var midt i blinken for henne! :-)




Også denne genseren er strikket i dobbel tråd med merinoull. Oppskriften er, som nevnt i forrige innlegg, liten i størrelsen. Jeg strikket denne i størrelse 5-6 år, men synes den ble litt kort. Derfor strikket jeg den ca. fire centimeter lenger.





Fakta:
Oppskrift: Kjøpt fra ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/owlet-2
Størrelse: 5-6 år, men strikket ca 4 cm lengre.
Garn: Drops merino extra fine.
Garnmengde: ca 8 nøster.
Pinner: 6,5 og 7,0.


3 kommentarer:

  1. Helt nydelig! Elsker sennepsgult, en skikkelig glad genser :) Godt nyttår!

    SvarSlett
  2. Så fin den var!
    Nå har jeg sett litt lenger ned på bloggpostene dine, og du har jammen laget mye fint :)
    Jeg må nok bare føye denne bloggen også inn blant de jeg leser fast hver dag ;) Godt nytt år, og happy strikking!

    SvarSlett
  3. Så flott denne genseren ble du. Ønsker deg et godt og kreativt nytt år.
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...