lørdag 26. januar 2013

Jeg er hekta!


Jeg har shoppet litt igjen. Denne gangen fra Stoff og stil.  Jeg satt en hel formiddag på nettbutikken og så på alle de fine stoffene. Det kriblet godt i magen, og mange planer ble lagt. Da pakken endelig kom i posten, satte jeg i gang med en gang.  

Disse stoffene skal forvandles til luer, gensere, t-skjorter og puter. Det meste til Emil. Jeg gleder meg!








Noen bøker har også blitt kjøpt inn. Jeg trenger litt inspirasjon, og oppskrifter med steg for steg instruksjoner. Jeg koste meg med å bla gjennom bøkene. De inneholder masse fine oppskrifter, og kommer nok til å bli flittig brukt!


"Sy til barna" av Mari Meliot
"Made by me, sybloggernes beste oppskrifter" av Ann Kristin Nås Gjerde



Jeg begynte med noen enkle luer. Oppskriften på disse var utrolig enkel, og perfekt for en nybegynner. Den hadde gode steg for steg instrukser, og bilder som viste disse. Jeg fant den gratis på en kjempefin svensk syblogg





Oppskriften var på 3-7 år. Siden min gutt er to år, gjorde jeg den litt mindre. Jeg tok nok av litt for masse, så luen med apekattene ble for liten. Siden det står "made by mom" på merkelappen, kan jeg ikke gi den til noen andre heller. Jeg får spare den til vi får en baby til. Den stripete luen var akkurat passelig, så vi får håpe Emil sitt hode ikke vokser alt for masse før våren. :-)


       





Jeg er allerede snart ferdig med neste prosjekt. Og jeg storkoser meg! Har blitt helt hekta allerede!


Fakta:
Oppskrift: Gratis fra blogg: http://kokalal.blogspot.no/2009/10/att-sy-en-mossa.html
Stoff: Bomullsjersey fra Stoff og stil.
Størrelse: Apelue ca. 1 år, stripelue ca. 2 år.

3 kommentarer:

  1. Så mye fint, både luer og stoff! Jeg har fått meg symaskin og bare venter på at studiene skal bli ferdig så jeg kan prøve meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det lenge til du er ferdig med studier? Det tyngste er alltid å komme igang den første gangen. Jeg har hatt symaskinen stående ca. 8 mnd før den kom i bruk. Masse lykke til ihvertfall! :-)

      Slett
  2. Så søte luer :)
    Jeg går på Design og tekstil og bruker en del symaskin, jeg óg. Men... jeg føler liksom ikke at jeg noen gang blir helt "glad i å sy", jeg.
    Jeg tror jeg er mest komfortabel med strikkepinnene heller i stedet for ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...