torsdag 10. januar 2013

Hvis du er snill mot andre, er andre snille mot deg!

Før jul hadde en kollega av meg opprydning hjemme. Hun sorterte bort leker som ungene hennes hadde vokst fra, og ville gjerne gi det til noen andre. Sønnen min, Emil, fikk arve masse spennende. Han fikk leker, puslespill og bøker, som var midt i blinken for hans alder. 

Jeg ville gjerne gi noe tilbake siden vi fikk så mye av dem. Kollegaen min kan ikke strikke. Men de er glade i ullsokker, og bruker det masse. Da var planen min klar: jeg strikket et par sokker til barna hennes. Det skal da lønne seg å være snill mot andre! :-)




Jeg har ikke strikket så mange sokker igrunn, mest babysokker. Så sokkegarn har jeg liten erfaring med. Jeg synes mange raggsokkegarn er veldig stive. Selv om jeg ikke bruker ullsokker selv (er alltid varm på føttene), så tenker jeg at det må være bedre med myke ullsokker. Jeg fant et garn som var tykt og godt, men samtidig veldig mykt. Jeg likte også fargene. Litt mer spennende enn det grå garnet jeg husker fra barndommen.

Jeg fant en oppskrift på garnstudio som passet (sånn cirka) til garnet. Jeg strikket den litt annerledes, med 2r, 2vr ribb, og fortsatte med ribben nedover fotbladet. Fordi jeg synes det er finere :-)




Et par rosa til jenten i størrelse 26-28 :-)




Og et par blå/grønne til gutten i størrelse 29-31. 


Fakta: 
Størrelse: 26-28 og 29-31.
Garn: Sandnes robust raggegarn
Pinner: 3,5


4 kommentarer:

  1. Kjempefine og finere enn gråe vanlige ullsokker! Har strikka EIN ullsokk i heile mitt liv, mamma måtte strikke den andre viss ikkje hadde eg vokst utav størrelsen ;)

    SvarSlett
  2. Flink du er, dei var fine.

    SvarSlett
  3. Ullsokker er et must! Skal strikke ribb på mine neste sokker, de blir mye bedre å bruke når de er litt mer elastiske :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...