fredag 14. desember 2012

Opp-ned vest

Jeg har strikket enda en vest til Emil. Får ikke nok! :-)Oppskriften til denne har jeg funnet på ravelry. Oppskriften er på engelsk, og veldig enkel. Hvis man bare klarer å lese den først selvfølgelig. Sistnevnte må jeg bare innrømme at jeg ikke er så veldig flink til, ihvertfall ikke når oppskriften er på engelsk. Vesten skal strikkes ovenifra og ned. Noe jeg ikke oppdaget siden jeg bare leste de første to linjene. Så jeg startet nedenifra jeg...




Jeg skulle legge opp 62 masker, noe jeg synes hørtes veldig lite ut. Jaja, tenkte jeg, jeg legger opp 82, så går det sikkert fint. Og det gjorde jo forsåvidt det. Men da jeg hadde strikket den passe lang og skulle begynne på armene, skjønte jeg ingen ting. Etter å ha lest oppskriften skikkelig, oppdaget jeg feilen. 

Heldigvis fikk jeg til å strikke den motsatt, omvendt, opp-ned, eller hva det blir rett å kalle det. 


                 


Et fint strykmerke pynter opp vesten litt. Koster 10-20 kr og strykes på ved å holde strykejernet på merket i cirka fem sekunder. Kjapt, billig, enkelt og fint. :-)




Fakta:
Oppskrift: Funnet på ravelry, gratis fra blogg: http://samlamb.blogspot.no/2010/07/toddler-t-shirt-vest.html
Størrelse: 2 år
Garn: Pickles albuelita tjukk merino, farge: sand
Garnmengde: 100g
Pinner: 6,0



1 kommentar:

  1. Kjempefin vest! Ekstra fin med det søte bamse-strykemerke :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...