fredag 7. desember 2012

Gøyal vest og juleforberedelser

Denne vesten strikket jeg for over ett år siden, men nå er den tatt i bruk. Da jeg var hjemme i mammapermisjon strikket jeg så masse at jeg måtte planlegge i lang tid fremover. Det kommer godt med nå som jeg ikke har like mye tid til strikking.




Jeg synes denne vesten var artig. Litt annerledes med vertikale striper, detaljen med den hvite vrangkanten og et heklet merke på brystet. Rett og slett en gøy vest. 

Jeg har nevnt tidligere at jeg er veldig glad i vester. De varmer godt, uten å bli for varme slik en genser kan bli. Praktisk til aktive små barn. Så er det jo så fint også! :-)




Emil i konsentrert lek med toget, som er den store favoritten for tiden! (Lurer på om julenissen har fått det med seg? ;-) )

Denne dagen var vi samlet fire venninner med barn, og bakte pepperkaker. Ungene spiste mer deig enn de bakte. Da de oppdaget at pepperkakene måtte steikes, og ikke var klare for spising med en gang, ble de kjempe lei seg. De var med å bake cirka ti minutter, før de var lei. De lekte og herjet, slost og koste. Vi spiste risengrynsgrøt og hørte på julemusikk. En kjempekoselig dag, som virkelig gav julestemning! :-)




Til slutt sloknet Emil på sofaen. Helt utslitt!




Fakta:
Oppskrift: Sandnes garn, 1001 Sisu Barn.
Størrelse: 2 år.
Garn: Sandnes alpakka.
Garnmengde: Grå 100g, mintgrønn 50g, hvit 50g.
Pinner: 2,5 og 3,0.


1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...