onsdag 10. oktober 2012

Mariussett Nr. 1


Omsider er mariusbuksen også ferdig. Den har vært ferdig lenge, men jeg har nettopp montert løse tråder og sydd inn strikk i livet. 

Som tidligere nevnt begynte jeg i februar på Mariussettet, som skulle bestå av genser, bukse, lue, sokker og votter i størrelse to år. Ikke alt ble helt som det skulle... (Se tidligere innlegg om Mariusgenseren: http://strikkemette.blogspot.no/2012/04/min-frste-mariusgenser.html). Og det har derfor tatt litt tid. Note to self: strikk med det garnet som er oppgitt i oppskriften! Dette settet med bukse og genser, er i størrelse fire år. Jeg er godt i gang med en genser med lyseblått istedenfor rødt. Når den snart er ferdig, har jeg et sett til i lyseblått. Det består av genser, lue, sokker og votter i størrelse to år. 




Det er som kjent: aldri så gale at det ikke er godt for noe. Dette settet ble jo kjempefint! Det har blitt prøvd på av niesen min på fire, og det satt som et skudd. Garnet er forholdsvis tynt, så plaggene er varme, men ikke for varme. Passer til hverdagsbruk. Tror det kommer til å bli brukt masse når det blir passelig. 




Men jeg må likevel få beklaget meg litt. Genseren er strikket i et annet garn enn oppskriften oppga, så jeg har bare meg selv å takke for at den ble i en annen størrelse. Det må man regne med kan skje. Men buksen er strikket riktig garn, og jeg har ikke unnviket fra oppskriften. Den skulle være i størrelse to år, men passer som sagt helt ypperlig til en fireåring. Hvorfor må det være sånn? Jeg blir irritert når ikke oppskriftene stemmer!

Har igrunn bemerket med at oppskriftene fra Sandnes garn ofte er store i størrelsen, men SÅ stor forskjell hadde jeg ikke ventet meg. Er det andre som har lignende erfaringer?




Fakta:
Størrelse: 2  4 år
Oppskrift: Sandnes Garn, Tema 30, Klassikere 0-4 år,
Garn: Sandnes sisu
Garnmengde:
Pinner: 2,5 og 3,0.

1 kommentar:

  1. Så flott sett!!! Jeg har stoppet helt opp på min marius. Så godt å få inspirasjon!!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...