onsdag 11. juli 2012

Motivasjonskrise


Det blir lite strikking for tiden. Hovedgrunnen til det, er at vi er opptatt med maling og oppussing. Men nettopp derfor trenger jeg noe å kople av med innimellom øktene. Mariussettet har virkelig bekreftet min utålmodighet. Jeg er så lei! Derfor blir det nesten ikke blir strikket noe i det hele tatt. 

Jeg strikket først luen, så genser, sokker og votter. Genseren ble, som tidligere nevnt, mye større enn den skulle være. Luen, sokkene og vottene er passelige til vinteren, men genseren vil ikke passe før neste vinter. Jeg er omsider ferdig med buksen også (bortsett fra monteringen). Til buksen fant jeg oppskrift i riktig garn. "Flott!" Tenkte jeg. Da blir den akkurat så stor som oppskriften sier den skal være. Men oppskriften glemte å nevne at den er GIGANTISK i størrelsen! Så nå sitter jeg med bukse og genser i størrelse 3-4 år, og lue, sokker og votter i størrelse 2 år. Jeg har begynt på genser nummer to, som må passe til sistnevnte. Oppskriften er laget til et noe tynnere garn (som den andre genseren), så jeg strikker den i breddemålene til størrelse 1 år, og lengdemålene til størrelse 2 år. Men det går så tregt! 

Jeg hadde sikkert hatt tålmodighet til å fullføre prosjektet med iver, om alt hadde gått etter planen. Jeg er virkelig effektiv når jeg gira på noe. Men det er ikke mye motgang som skal til før jeg mister iveren. Jeg blir sint, irritert, lei og oppgitt når ting ikke blir som jeg har tenkt. Derfor har det blitt noen pauseprosjekter. Men nå fungerer ikke det heller lenger. Jeg klarer nemlig ikke bestemme meg for hva jeg skal begynne med. Jeg har en lang liste over ting jeg har lyst til å strikke. Blant annet:

  1. Gave til min nevø som kommer til verden i september 
  2. Ett sett til med lue og votter til Emil til vinteren
  3. Uglegenser til meg selv
  4. Teppe i bestemorruter med lue og sokker til amandaprosjektet
  5. God morgengenser til meg selv
  6. Dåpskjole
  7. Et bokmerke jeg har sett på lenge
  8. Nye grytekluter

I tillegg har jeg sett på omtrent femten oppskrifter jeg har lyst til å strikke, men jeg har ikke noen å strikke det til. Det er mye jeg vil strikke til Emil, men han har nok strikkeklær til han blir fire år tror jeg, så det må vel kanskje vente litt..

På grunn av oppussing blir det lite penger til overs. Derfor har jeg ikke lyst til å kjøpe nytt garn, men strikke noe med garn jeg harliggende. Så hva skal jeg begynne med?






2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i det meste du skriv. Hehe. Kanskje du skal strikke det bok merke eller gryte kluter, så blir du kanskje ikkje så lei igjen så fort?. Ellers lurte eg på om du har noen hefter med fine hente sett til jente? Skal strikke til tante ungen min so kjem i desember :) :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg landet på litt amandastrikk. Resultatet vises snart. Jeg har masse fine oppskrifter. Du må komme på besøk en dag å se :-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...