søndag 17. juni 2012

Innflytningspresang

På lørdag var jeg på innflytningsfest til et vennepar. Jeg ville gjerne lage en gave, og valget falt på kjøkkenkluter. Det passer jo som innflytningspresang, og er noe man alltid har bruk for.






Jeg strikket tre kluter: lilla, mørk rosa og lys rosa. Fargevalget var enkelt til denne mottakeren. Alle tre er strikket i forskjellig rett/vrang mønster. Den lilla er strikket i  2r, 2vr, den lyse rosa 1r, 1vr, og den mørkerosa er strikket 1r, 1vr på rettsiden og vr på hele vrangsiden.













Jeg har strikket noen kjøkkenkluter til
meg selv tidligere. De absorberer mye vann, er gode å vaske med, og tåler koking. Raske og enkle er de å strikke også. Tar bare et par timer å strikke en klut. Gøy med alt som går fort! :-)



Litt pyntet og dandert...




... så kunne de legges i gavekurven. :-)




Fakta:
Oppskrift fra garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=38&lang=no
Garn: Sparkjøp bomull sport
Garnmengde: Ca.et nøste pr klut
Pinner: 4,5

4 kommentarer:

  1. Vart veldig fine, passa dei inn på kjøkkenet hennar? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Hvitt kjøkken med mørke benkeplater i tre, så de passet godt. :-)

      Slett
  2. Flott innflyttingsgave! Herlige sommerfarger, og flott dandert i kurven:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...