onsdag 27. juni 2012

Enda mer "gammelt"

I mangel på noe nytt viser jeg enda et sett Emil hadde da han var baby. Det går fortsatt mye i maling her hos oss. Vi er nesten ferdige med huset der vi har leilighet (har ikke fått solgt vår gamle leilighet, så vi leier den ut), og kommet et godt stykke på huset vårt. Til helgen begynner oppussing av kjellerleiligheten i huset, som skal males før neste leigeboer flytter inn.

I tillegg har vi hatt problemer med varmtvannstanken, så vi var nesten en uke uten varmtvann. Blandebatteriet på kjøkkenet lekker og best av alt: bilen vår tok seg en trilletur på egenhånd. Uten å si pris, kan jeg fortelle at reparasjonen kostet 1/3 av det vi betalte for bilen. Godt med forsikring! Kan også nevne at ventilasjonsanlegget vårt røk for en stund siden. Så vi føler oss litt uheldige for tiden... Godt det er sommer og tid for feriepenger!

Dette settet strikket jeg da Emil var på vei. Jeg hadde strikket denne jakken til et vennepar som fikk baby, og likte den så godt at jeg ville ha en selv også.




Det er så fint mønster på denne jakken! Gutter blir fort nok store på klesfronten. Det eneste man finner av klær er tøft og litt voksent, med biler eller tog på, dongeri og skjorter. Det er egentlig kun når de er baby de kan ha på seg sukkersøte klær. Det må utnyttes! Jeg gikk på jenteavdelingen og kjøpte body med blonder til Emil da han var baby. Det var så søtt under alle de fine sparkebuksene hans. Kanskje det var en grunn til at mange trodde han var en jente? :-)




Dette har vært favorittluen her i huset. En tøff guttelue, med utrolig god passform. Jeg vil virkelig anbefale den!




Selvsagt også med tilhørende sokker og votter. Man får ikke nok av det!




Fakta:
Oppskrift: Jakke og lue: Sandnes lanett superwash 0412 barn 0-4 år, sokker: Sandnes lanett baby 0812 0-4 år, vottene husker jeg ikke hvor jeg har funnet oppskrift.
Garn: Bambino ull
Garnmengde: jakke 118g, lue 36g, votter 19g og sokker 19g
Pinner: 2,5


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...