mandag 28. mai 2012

Jeg prøver igjen..

 Et nytt forsøk på baby converse sko. Denne ganger i nyfødtstørrelse, og etter oppskriften!

Da jeg heklet de forrige conversene i julen, la jeg ut et bilde på facebook. Det førte til at skoene har dukket opp på ønskelisten til nybakte foreldre. Jeg fikk spørsmål om hvor jeg hadde funnet oppskriften, av en kollega som nettop var blitt bestemor. Men da hun sa at hun ikke kunne hekle, tilbydde jeg meg å hekle for henne. Så hun kjøpte garn, og jeg satte i gang.

Ble ikke helt fornøyd denne gangen heller. Oppskriften er jo fin, men var nok ikke riktig garn. Synes garnet er for mykt, og litt for tynt. Derfor holder skoene ikke helt fasongen, og blir ikke så fine på bildene heller.

Det hadde nok vært bedre å bruke bomull. Men siden skoene er til baby, vil jeg bruke et garn som varmer mer. Derfor har jeg heklet i merinoull, som er litt tykkere og stivere enn vanlig ull. Men det var vist ikke stivt nok. Er sikkert forskjell på de forskjellige typene merinoull også. Noen som har tips om et godt garn jeg kan bruke?

Størrelse: Nyfødt
Oppskrift: Fra Ravelry
Garn: Dale lille lerke
Garnmengde: Ca 25g rosa og beige, og en liten rest med svart
Heklenål: 3,5 og 4,0

2 kommentarer:

  1. Hei på deg=)

    jeg har så lyst til å prøve meg på slike. vet du hvor jeg kan finne oppskriften? Men på den oppskriften du har står det ikke noe om hvilket garn som oppskriften hører sammen med? jeg synes selv at drops sitt garn som heter paris er veidig godt å både bruke og hekle /strikke med=) Masse lykke til med de søte tøflene=) Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  2. Tippa skoa vert fine når dei kjem på foten. Du må nok satse på et blandingsgarn visst du skal ha nåke stivare trur ej. Visst det skal vere med ull altå.