torsdag 31. mai 2012

Enkel vest

Et nytt pauseprosjekt. Strikket med restegarn. Til jul strikket jeg tre søtnossett (fra pickles) til tre søte nieser. (Dette var før jeg begynte å blogge, så jeg har ikke bilder. Jeg skal få tatt bilder av de etterhvert, så jeg kan legge ut på bloggen). Det ble en del garn igjen etter dette. Nå fikk jeg lyst til å gjøre noe med dette garnet. Etter et lite søk på Pickles sin side, fant jeg ut at jeg kanskje hadde nok garn til denne vesten. 




Den heter "helt enkel vest", og navnet er passende. Utrolig enkel å strikke, passer for en nybegynner. Har strikket med dobbelt garn, og tykke pinner, så det tok ikke mange timene å strikke den. 




Jeg hadde akkurat litt for lite garn, tre pinner for lite faktisk. Jeg droppet de rett og slett, og felte av når det ble tomt for garn. Tror ikke det gjør noe. Den ble bare en centimeter kortere enn den skulle være. 




Hvem som skal få vesten vet jeg ikke enda. Tror den skal få bli første bidrag til en gavekasse. Det er jo greit å ha! (Og så kan det jo hende jeg får en jente en gang :-)). Med en gavekasse har jeg også en glimrende unnskyldning til å strikke ting som jeg har lyst til å strikke, uten av jeg vet hvem jeg skal strikke det til. :-)


Størrelse: 1 år
Oppskrift: Denne størrelsen gratis, resten kan kjøpes på Pickles: http://www.pickles.no/enkel-vest/
Garn: Dobbel tråd med Pickles pure alpaca farge
Garnmengde: Ca 1,5 nøste per farge
Pinner: 5,0

5 kommentarer:

  1. Veldig søt. Du strikkar jamt og trutt, eg er litt fråværande på det området om sommaren. Går heller ute og ser på blomar..

    SvarSlett
  2. Supersøt vest! Jeg har litt vestdilla for tiden, så tror jeg skal prøve meg på den.Gavekasse var jo en kjempe god ide, tror jeg også må lage meg en:-)

    SvarSlett
  3. Kjempesøt! Veldig fint med små etiketter til å sy på plaggene, hvor har du fått tak i det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir liksom prikken over i-en! Jeg kjøper de på nettet, på minanamnband.se :-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...