onsdag 4. april 2012

Heklede påskeegg

Tradisjonen tro, har vi selvsagt plukket pusekatter til påske. Og pusekattene må pyntes med egg. Jeg har ikke malt egg siden jeg var liten, men for noen år siden heklet jeg disse eggene. 




Eggene er enkle og raske å hekle. De er fylt med litt vatt for å holde formen. Dette er foreløpig den eneste hjemmelagede påskepynten jeg har, men jeg regner med det skal bli mer etterhvert. Vi har litt lite påskepynt, så til neste år kommer jeg nok til å lage noe. Kanskje Emil lager noe i barnehagen også? :-)




I dag reiste vi rett på hytten etter jobb. Herlig! Det blir bare to dager påskeferie i år, men sånn er det å jobbe i helsevesenet. Disse dagene skal nytes med familie, god mat, spill og selvsagt strikketøy.




Ønsker alle sammen en riktig god påske!


Garn: Sparkjøp bomull sport
Garnmengde: Ca 10g pr egg.
Heklenål: 3,0

2 kommentarer:

  1. Fine! Pynten frå barnehagen er ganske så variert av kvalitet, så du får tenke ut noko til neste år. God påske Mette, vi sjåast på tysdag :-)

    SvarSlett
  2. Supersøte! :) du har fått ein blog award av meg :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...