søndag 1. april 2012

Endelig vår! Eller?

Lørdag var en herlig dag! Det var strålende sol og varmt ute. Og nesten viktigere, en helg uten at Pål skulle spille fotball. Vi benyttet anledningen til å kose oss ute og gjøre litt hagearbeid. Pål vasket bilen og jeg plantet.


Jeg fikk noen påskeliljer av min farmor, som ikke kunne selges i butikken fordi de ikke var fine lenger. Påskeliljene plantet jeg i bedene ute, slik at de kan pynte opp til neste vår. Noen nye påskeliljer ble det også.





Rundt påskeliljene var det flere stemorsblomster. (Jeg hadde ikke vist hva det var, om farmor ikke hadde fortalt det..) Disse var heller ikke så fine. Jeg plantet dem om i potter og kasser, og knep av de visne blomstene. Håper de kan bli fine igjen! Jeg har ikke grønne fingre, men er ellers helt grønn når det kommer til planter.





Mange stemorsblomster! :-)









Vi hentet sand til sandkassen til Emil. Han var i ekstase. Å leke i sandkassen er det kjekkeste han vet! Vi fikk vasket vinduer også. En helg helt etter min smak, effektiv! Ellers spiste vi middag på terrassen, og lekte masse ute. Herlig!

Men så kom søndag, med snø, sludd og regn. Til og med jeg kan forstå at det sikkert ikke er så bra for blomstrene. Det blir spennende å se hvordan det går med blomstene!




Jeg har forresten en blå hortensia som ser ut til å komme igjen, hurra! Hortensia er favorittblomsten min! Jeg ble tipset om at blomsten burde settes i garasjen over vinteren, for å unngå frost. I garasjen stod den fint, og ble helt glemt. Jeg kom plutselig på rundt juletider at jeg hadde glemt å gi den vann... Den fikk en slurk i julegave. Så glemte jeg blomsten igjen. Den fikk en ny slurk med vann for noen uker siden. Utrolig at den har begynt å spire. Bortgjemt og neglisjert, men likevel med et sterkt overlevelsesinstinkt. Det er bare slike livskjempere som har muligheter for å overleve her hos meg.

Inne har jeg gått over til plastblomster. Har rett og slett gitt opp resten. Plastblomstene trives godt. Og jeg er faktisk overbevist om at den ene har vokst! (Den var virkelig ikke så stor da jeg kjøpte den!) Så plastblomster er jeg tydeligvis flink med.









1 kommentar:

  1. Hahaha, du er søt :D Eg ler :) Stemorsblomane dine kjem nok med nye blomar skal du sjå! Dei tåler ned i 10 minus, og kan trygt stå ute i dette været. Påskeliljene tåler og ein del minusgrader. Ser ut som de har hatt ei fin helg! :) Hortensia er ikkje så lett å få igjen alltid, så eit par grøne fingrar har du nok ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...