fredag 16. mars 2012

Lyseblå sparkebukse

Når jeg så bildet av denne sparkebuksen i et oppskriftshefte, falt jeg pladask. Den er nydelig! Jeg visste med en gang at denne MÅTTE jeg strikke! 


       


Først hadde jeg tenkt til å strikke den i nyfødtstørrelse, som hentesett til den lille gutten som vokste i magen. Men jeg var ikke like begeistret for jakken som hørte til. Og hadde falt like pladask for et annet hentesett. Jeg hadde allerede strikket tre sparkebukser og en bukse, i forskjellige størrelser, og skulle strikke hentesett med den tredje buksen (Emil har nok ikke manglet ullklær). Så derfor ble denne strikket i en litt stor størrelse. 




Mønsteret oppe på selene og nede på beina gjør liksom hele sparkebuksen. Buksen er vid, spesielt i beina. Jeg synes det gjør den veldig søt! 

Sparkebuksen er spesielt søt med en hvit body og hvit strømpebukse under. 




Trekket på kleshengeren har jeg forresten heklet. Har heklet trekk til mange kleshengere. Skal vise flere senere :-)

Størrelse: 1 år
Oppskrift: Dalegarn 226, baby hentesett: http://www.dalegarn.com/catalog_list.php?hType=62
Garn: Dale babyull
Garnmengde: 200g
Pinner: 2,5 og 3,0


10 kommentarer:

  1. Så nydelig! Den var rett og slett rålekker! Og eg er einig at mønsteret nede på foten og sælene gjør buksa, supersøt altså! Eg har sett på ei liknande eg har hatt lyst å prøve meg på, men denne fristar også :)

    SvarSlett
  2. Nydeleg mønster! :)

    God pusekatt-tur ;) Ønskjer deg og ei flott helg, Mette! :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin!! Nå vet eg hva jeg skal strikke til min vennine som venter en liten en :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å kunne bidra med litt inspirasjon. Lykke til! :-)

      Slett
  4. For en nydelig bukse. Denne må jeg strikke også! :) Kjempe fin blogg du har. Fant masse inspirasjon hos deg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :-) Det er kjekt å høre!

      Slett
  5. Så utrolig mye fint du strikker! Oppdaget blogget din bare for et par dager siden og har allerede lest igjennom nesten alt :D
    Jeg lurer på hvor du har fått tak i de fine merkelappene som du har sydd på klærne? De var kjempesøte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Er så koselig å høre sånt! :-) Merkelappene har jeg kjøpt på minanamnband.se Mange bilder, farger og fonter å velge mellom :-)

      Slett
  6. Hei :) det er denne jeg lurte på hvordan jeg strikket nederst på beina :) har prøvd veldig mange ganger uten at det blir et slikt mønster ;) mvh Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Oy, ser det blir vanskelig å forklare skriftlig når jeg ikke vet hva du gjør. Husker du å strikke frem og tilbake og ikke rundt? Du skal strikke rett på retten og rett på vrangen, slik som ved rillestrikk. Tror kluet ligger i å løfte maskene av pinnen på riktig måte. Når du holder den bak masken, holder du som om du skal strikke rett. Når du holder den foran masken løfter du den opp over pinnen. Ble du noe klokere? Hvis ikke ville jeg tatt det med til en strikkebutikk og spurt om hjelp der. Det er mye enklere å vise med arbeidet i hendene. Lykke til! :-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...