søndag 25. mars 2012

Hermione Hearts Ron

Jeg er en stor Harry Potter fan! Er du? I så fall kan du kanskje huske å ha sett denne luen i filmen "Halvblodsprinsen".


Bilde funnet på collider.com


Det har blitt litt pausestrikking til meg selv innimellom all mariusstrikkingen. Jeg fikk ny regnjakke til jul, og ville ha en lue som passet til. Jakken er navy blå, som er favorittfargen for tiden! Jeg valgte å strikke lue i samme farge. Denne luen har jeg hatt lyst å strikke lenge.

Jeg har siden jul vært på utkikk etter et blått garn med sølv i, men ikke funnet det. For noen dager siden var jeg innom favoritt garnbutikken. Der hadde det akkurat kommet inn et nytt garn, som ikke engang hadde rukket å komme i hyllene. Et garn som fylte mine kriterier. Perfekt! Selv om luesesongen snart er slutt, kastet jeg meg over pinnene. Slik ble min versjon av Hermione`s lue:




Jeg har strikket luen med dobbel tråd.  Jeg gjorde dette fordi garnet med sølv i var litt for tynt alene, så jeg strikket det sammen med et tynt alpakkagarn. Luen min er derfor tykkere og røffere enn originalen.




Glitter og stas! Jeg er fornøyd med resultatet! :-)




Se så fin luen er i toppen! En fembladet blomst. Har lært meg en ny måte å felle på, som ga kjempefint resultat. Kommer til å felle på samme måte i fremtiden! :-)


Størrelse: dame
Oppskrift: kan lastes nes gratis på Ravelry
Garn: Sandnes mini alpakka og Sandnes Kitten mohair
Garnmengde: 1 nøste av hvert garn
Pinner: 2,5 og 3,0


2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...