lørdag 31. mars 2012

Et lite oppussingsprosjekt

Jeg har lenge ønsket meg en tallerkenhylle på kjøkkenet. Har sett på mange, men de jeg liker best er selvfølgelig kjempedyre. Sånn er det alltid!

Her jeg bor har vi en facebook-side der man kan kjøpe, selge eller gi bort ting man ikke lenger har bruk for selv. For en stund siden var det noen som ville gi bort en gammel tallerkenhylle. Perfekt!

Det var ikke så veldig fin da jeg fikk den. Gulnet trehvit, fra 90-tallet tipper jeg. Jeg glemte å ta bilde før jeg var begynt å male. Men slik så det ut underveis:






Et strøk med grunning, og to strøk med maling. Og vips: en helt ny tallerkenhylle!




Tallerkenene er forresten fra Casa Interiør. Kjempefine! Har kopper som hører til. Jeg har to brune og fire hvite kopper. To av dem er helt hvite, og to er hvite med brunt inni koppen og rundt hjertet utenpå. Fint å dekke med forskjellige farger som matcher.

Jeg har lyst til å kjøpe noen kroker til å henge på undersiden, slik at koppene kan henge. Er ikke sikkert jeg får det til, for nederste planke er ganske tynn. Men uansett, fornøyd med resultatet. Raskt, enkelt, billig og ikke minst fint! :-)

1 kommentar:

  1. Så mye fint du lager, har sett gjennom hele bloggen din og jeg blir så inspirert:) elsker sånne maleprosjekter som dette, det ble jo kjempefint :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...