mandag 13. februar 2012

Mariuslue

Første del av Mariussettet til Emil er ferdig. Jeg begynte med luen fordi jeg ikke kunne vente med å prøve meg på mønsteret. Og det var kjempegøy å strikke! :)

Når jeg strikker mønster pleier det å gå ganske fort. Det er så gøy å se mønsteret bli til, så jeg må bare strikke litt til, og litt til.... og litt til... Klarer nesten ikke å legge strikketøyet  fra meg.




Jeg har valgt å bytte ut rødfargen med lyseblått. Den er selvsagt fin i rødt, men jeg er egentlig ikke så veldig glad i rødt. Det er kjekt å prøve noe litt annerledes, og jeg synes den ble finere med lyseblått.

Det ble en stor dusk på luen, synes det er så søtt til barn. Forøvrig første gang jeg lager dusk siden barneskolen, hadde nesten glemt hvordan det skulle gjøres. Så jeg måtte ta et lite google søk for å friske opp minnet. Hva skulle vi gjort uten internett?




Luen er litt stor enda. Jeg måtte velge mellom 1-2 eller 3-4 år, så da ble det den største. Mønsteret finnes ikke i samme størrelse som genseren og resten av settet, men sånn er det noen ganger. Tror det går fint å bruke den til høsten. Den er likevel tatt i bruk av Emil sin kompis og nabo. Han hadde en mariuslue som var litt for liten, så da byttelåner vi en stund. Vinn/vinn. Jeg synes det er viktig at de hjemmestrikkede plaggene blir brukt.


Størrelse: 3-4 år.
Oppskrift: Sandnes klassikere barn http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=68
Garn: Sandnes sisu.
Garnmengde: Mørkeblått 50g, lyseblått 6g, hvitt 14g.
Pinner: Rundpinne nr. 2,5 og 3,0.

3 kommentarer:

  1. Hua vart veldig fin, du e ivrig! Mariusgenser e kjekt å strikke, trur eg har strikka 3 sjølv. Min egen er litt stor i fasongen, slik som det skulle vere før, så det er litt dumt...

    Muffins frå Leila er kjempegode, iallefall bringebærmuffinsen. Den anbefalar eg! Har og laga fleire sortar saft og litt anna godt. Diverre få dagar vi kan unne oss alt det gode :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn er det med moter :) Har lyst til å strikke en til meg selv også, men vil ikke ha helt tettsittende. En mellomting.. :)

      Slett
  2. Så utrolug fin den ble! Jeg er veldig fan av at det røde blir byttet ut med det blå. Jeg har selv et fint Mariussett til Aron hvor det rød er byttet ut med blått. Nydelig!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...