torsdag 16. februar 2012

Lue og sokker i restegarn

Enda et restegarnsprosjekt. Også denne gangen med striper. Dette strikket jeg mens jeg var gravid.

Luen har en lang vrangbord, som er brettet og sydd fast, og store gode øreklaffer. Den lille tutten på toppen synes jeg var en søt detalj.

Jeg hadde egentlig tenkt å strikke votter til luen. Men det blå garnet fra vrangborden på luen, ville ikke rukket til to lange vrangborder på vottene. Så da ble det sokker istedenfor. Alltid godt med gode varme strikkelabber! :)

Det ble en del tråder å feste på sokkene med så mange forskjellige farger. Jeg er ikke spesielt glad i å feste tråder, men det var verdt det. Både luen og sokkene er i daglig bruk, har vært det siden i høst, og er passelig en liten stund til.

Størrelse: 1 år.
Garn: Diverse rester av babyull.
Garnmengde lue: Totalt 44g.
Garnmengde sokker: Totalt 31g.
Pinner: Rundpinne og sokkepinner 2,5.

4 kommentarer:

  1. Hei Mette!så fin blogg og så mye fint du har strikket:-)Imponert over at du bruker så mange forskjellige farger om gangen, det har jeg sjelden tolmodighet til!
    Klem Lene:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! :) Fin blogg du har også! Har så lyst å lære meg å sy. Jeg pleier å angre på at jeg brukte mange farger når trådene skal festes :) Men er glad i farger, så må nesten bare bite tenna sammen. Greit strikkeklubb arbeid, da glemmer man at det er kjedelig :)

      Slett
  2. Nydelig fargekombinasjon :) Ville aldri ha gjetta at dette var eit restegarnprosjekt!

    SvarSlett
  3. Vedr. vanskelige flekka på ullklede kan du enten ta Milo rett på flekken eller Sonett. Sonett får du kjøpt på helsekostbutikken og funka veldig bra på det meste. Det som ej aldri får vekk e babybæsj og ketchup. Og det fins ikkje nåke på markedet heller (he forhørt mej).