lørdag 25. februar 2012

Barselgave til en liten prinsesse

Når små prinsesser blir født, trenger de myke og deilige ullklær som kan holde dem varme. Det er viktig for prinsessene at ullplagget ikke klør eller irriterer deres deilige, fløyelsmyke hud. Disse ullklærene må ofte være rosa, for det liker prinsessenes mødre. De må selvsagt også være både nusselig og bedårende. Intet mindre er godt nok for en prinsesse!

Da et vennepar skulle få en liten prinsesse, falt valget på en "Mykeste mykejakke".




Jakken er virkelig myk og deilig. Strikket i bambino ull, som jeg liker kjempegodt. Garnet er dessverre gått ut av produksjon. Kjempedumt! Det var så masse fine farger. Av mangel på bedre ord kaller jeg det "gammeldagse" og duse farger. Likte spesielt godt denne gammelrosa, den blå, brune og  den grønne fargen.




Jeg er glad i bamseknapper. Synes det er så søtt til barn.



Det var litt garn til overs, da ble det matchende votter. Disse hadde jeg selv til Emil når han var nyfødt. Den lange ribbekanten gjør at de sitter godt.




Denne jakken er også vist i tidligere innlegg, jakke med enkelt flettemønster.

Størrelse: 0-3 mnd
Oppskrift: Fra boken "Myk start" av May B Langhelle
Garn: Bambino ull
Garnmengde: 2 nøster
Pinner: 2,5

2 kommentarer:

  1. Så fin! Skikkelig fin rosafarge også, likar utruleg godt gammelrosa :) Passande til ei prinsesse ;) Syns det mønsteret er så fint, så denne jakka er på strikkelista mi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gammelrosa er kjempefint! Jeg glemte å skrive en ting i innlegget: Hvis du skal strikke jakken anbefaler jeg å gjøre halsåpningen litt mindre, jeg såg når den var ferdig at den var litt vid i halsen. Tror jeg må notere det i boken. Tenkte det sist jeg strikket den også, men hadde glemt det. Typisk :)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...