onsdag 25. januar 2012

Klar for skitur!

Neste helg skal vi stå på ski, men mannen min hadde ingen lue. Det går jo nesten ikke an når han er gift med meg. Så i helgen strikket jeg en lue til han.



Han blir nok ikke akkurat høyest priorotert som mottager av mine strikkeprosjekter. Jeg har faktisk bare strikket en ting til han tidligere. Et av mine første prosjekter var til han, og det var en lue det også. Han måtte ha noe til å varme ørene på fotballtrening om vinteren. Fotballaget hans har svarte og hvite drakter. Så jeg strikket en svart lue med et hvitt åttetall på, som er hans draktnummer. Luen ble stilig den, og gjorde jobben sin også. Men når den var brukt noen ganger ble den jo litt svett. Så inn i maskinen gikk den, sammen med resten av treningsklærene. Og ut av maskinen kom en liten dukkelue...

Hva har vi så lært av dette? Ikke så masse dessverre. Jeg har nok ikke kjøpt superwash denne gangen heller, for fargen jeg ville strikke i, finnes ikke i det.  Men han har ihvertfall fått beskjed om at luen ikke tåler maskinvask. Får håpe den unngår å rote seg innimellom klærene som går i maskinen.

Nå er vi klar for skitur!



Dette bilder viser litt av den fantastiske utsikten vår! Det er fint å bo på Osterøy :)


Oppskrift: fra boken "Strikkelyst" av Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer
Garn: Dale hegre
Garnmengde: 2 nøster
Pinner: 5 mm

2 kommentarer:

  1. Så fin denne luen var! Tror til og med jeg kunne fått mannen min til å bruke denne :-)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Pål liker egentlig ikke luer heller (sikkert på grunn av at det ødelegger sveisen) :) men han likte denne. Må jo nesten ha lue når han skal stå på ski.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...