søndag 22. januar 2012

Jakke med enkelt flettemønster

Dette er en jakke jeg strikket lenge før jeg hadde planlagt å bli gravid. Syntes den var så utrolig fin, at den måtte min fremtidige baby få. Og det gjorde han.




Jeg strikket ganske masse før jeg ble gravid. Jeg begynte å strikke i 2007. I begynnelsen strikket jeg stort sett luer til meg selv, og gaver til tantebarn og venners barn. Jeg ble fort hektet på strikkingen, og såg masse fint jeg kunne tenke meg til egne barn. Og siden jeg bare ville ha ni måneder å strikke på hvis jeg ventet til jeg var gravid, syntes jeg det var best å begynne litt tidligere. :) Alt jeg strikket ble samlet i "babykassen" min. (Og slapp av, jeg hadde allerede truffet min mann en god stund før jeg begynte med det).

Jeg ble nok litt mobbet for babykassen likevel. Men det er nå bare sånn jeg er: liker å være godt forberedt. Jeg hadde strikket i litt forskjellige størrelser, og alt var i kjønnsnøytrale farger og mønster. Det er selvsagt ikke alt som ble strikket på forhånd som ble like masse brukt, siden ankomst og størrelse på babyer ikke så lett kan planlegges. Men noe har til gjengjeld blitt brukt kjempemasse.

Jakken er egentlig blitt litt kort nå, men vi bruker den fortsatt likevel. Det er absolutt en av favorittene. Synes fargen på dette garnet er helt nydelig. Synd garnet er gått ut av produksjon! Knappene er supersøte, og passet godt i fargen.


 



"Made by mom" merket har kommet på i senere tid. Inspirasjon til dette fikk jeg fra diverse strikkeblogger, som bruker merke med kallenavnet sitt på. Det har jeg også bestillt. Synes det er kjekt å kunne sette sitt merke på klær en har strikket. I tillegg er det utrolig dekorativt, og det blir virkelig prikken over i`en!




Oppskrift: Fra boken "Myk start" av May B Langhelle
Garn: Bambino ull
Garnmengde: 2 nøster
Pinner: 3,0 og 3,5

5 kommentarer:

  1. Så bra Mette, gratulerer med ny blogg! Enten vert du hekta eller så går du lei, det finn du fort ut av. Og vert du hekta, skal eg love deg at tempoet på strikkinga vil øke :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig, Mette! :) Du skriv veldig godt - eg sat og humra for meg sjølv her ;) Kjenner meg att i deg på mange måtar - hadde eg vore flinkare å strikka, hadde eg garantert hatt minst èi babykasse ;) hihihi :)

    Eg blir veldig inspirert til å læra meg meir no! Denne jakka var heilt bedårande ♥

    klem Lina

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggeleg kommentar på bloggen min!
    Måtte berre ta turen innom å sjå på den nystarta bloggen din og dette ser jo veldig låvande ut :) Du er lagt til i leselista mi og eg gler meg til å sjå kva du kjem opp med framover (spesielt kosleleg blir det å sjå Marius-settet) :)

    Den jakka var nydelig! :)

    SvarSlett
  4. Så fantastisk flink og produktiv du e!kjempe kjekt å lese bloggen din! Hvor bestiller du "merkelappene" dine?
    mvh
    ida kristin hansen

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ida Kristin! :-) Strikker du også? Jeg kjøper de på minanamnband.se Godt utvalg, masse fint!

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...