onsdag 25. januar 2012

Flettevest

Da vi hadde vært på ultralyd og fått vite at det var en gutt som vokste inni magen, eksploderte strikkelysten. Som jenter flest hadde jeg drømt med bort ved synet av alle de bedårende kjolene, tunikaene og boleroene som finnes til jenter. Men hva skulle jeg strikke til en gutt? Jeg hadde liksom ikke lagt like godt merke til gutteklærene. Så husket jeg på denne vesten fra garnstudio.




Jeg har strikket en del vester til Emil. Vester er utrolig fine, og praktiske. Ofte kan det være for varmt for en aktiv liten krabat med ullgenser på inne, men en vest er ikke like varm, så den blir brukt oftere. Den er like fin utenpå en body som utenpå en skjorte. Dette eksemplaret har blitt brukt masse, både til hverdags og fest.

Jeg er veldig glad i fletter. Denne vesten er strikket i alpakkagarn. Dersom garnet er for loddent, og flettene små, kan gjerne flettene forsvinne litt. Men her synes jeg flettene fikk en fin og "dus" look.






Søte bamseknapper til en søt gutt! :)





Merket har akkurat blitt sydd på. Plasserte det på ryggen denne gangen, for ikke å ta oppmerksomheten fra flettene.






Oppskrift: Drops design
Garn: Sandnes alpakka
Garnmengde: Ca. 1,5 nøste (75g)
Pinner: 4

2 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...